Myynti- ja markkinointivastaava Kirsi Penttinen haluaa, että asiakas onnistuu

"Haluamme aidosti, että asiakas onnistuu", sanoo myynti- ja markkinointivastaava Kirsi Penttinen. "Meiltä saa kysyä apua. Olemme tapahtumanjärjestämisen ammattilaisia, joten aina saa nykäistä hihasta ja kysyä, että miten sinä tämän järjestäisit. Me autamme. Aina.”

”Työni on todella monipuolista. Yksikään päivä ei ole samanlainen. Se on tämän työn suola ja pippuri. Olen viimeiset puolitoista vuotta tehnyt paljon kehitystyötä. Olemme uudistamassa tapahtumatalojen CRM-, myynti- ja tilavarausjärjestelmää, jonka toivomme saavamme käyttöön marraskuun alussa.  Tapahtumatalojen markkinoinnin ja viestinnän konseptointia on tehty sekä talojen brändiä rakennettu. Tapahtumatalojen kotisivut on uudistettu käyttäjäystävällisemmiksi ja ne ovat tunnistettavissa Kouvolan kaupungin sisarsivustoksi. Kaiken rinnalla on kulkenut myös perustyö eli olen myynyt talojen tiloja asiakkaiden käyttöön. Myynti on ratkaisumyyntiä, jossa asiakas saa samalla ehdotuksen myös muista tilaisuuteen liittyvistä palveluista, kuten tarjoilusta, tekniikasta ja vaikkapa oheisohjelmasta.

Meillä on molemmissa taloissa äärettömän ammattitaitoinen henkilökunta. Työurat ovat melko pitkiä, mikä kertoo sitoutumisesta omaan työhön. On helppo tehdä töitä, kun tietää, että apua on aina tarjolla. Esimerkiksi tietojärjestelmän uudistaminen oli itselleni uutta ja monesti toivoinkin, että ymmärtäisin paremmin teknisiä asioita tietojärjestelmän taustalla. Onneksi minulla oli loistava it-alan osaaja apuparina. Minä taas pystyin antamaan substanssiosaamistani tilaisuuksien järjestämisestä ja mitä se käytännössä tarkoittaa, kun asiakas alkaa suunnitella tapahtumaa tai kun sitä myydään ja mitä tapahtuu, kun tila on myyty ja itse tapahtuman aikana.

Meidän tehtävämme on tehdä kaikki asiat asiakkaalle mahdollisimman helpoksi. Ja parasta työssäni ovatkin asiakkaat. Meillä on monenlaisia asiakkaita, tapahtumanjärjestäjistä kokousvaraajiin ja heillä on erilaisia toiveita ja haasteita. Minä pääsen auttamaan heitä ja tarjoamaan vaihtoehtoja sopivista tiloista, ratkaisuista, tekniikasta ja tarjottavista.

Haluamme aidosti, että asiakas onnistuu, siksi lähdemme aina liikkeelle kysymällä, mikä on tapahtuman tarkoitus ja minkälainen tilaisuus on kyseessä. Myös budjettia on tärkeä pohtia, sillä tilaisuuksia voi järjestää hyvinkin erikokoisilla budjeteilla. Lisäksi tiedustellemme osallistujamäärää, mitä tekniikkaa tarvitaan ja minkälaisia tarjoiluja toivotaan. Meiltä saa kysyä apua. Olemme tapahtumanjärjestämisen ammattilaisia, joten aina saa nykäistä hihasta ja kysyä, että miten sinä tämän järjestäisit. Me autamme. Aina.”

Kirsi Penttinen, myynti- ja markkinointivastaava